Başkalarına Hizmet Forumu
Başkalarına Hizmet Forumu
Ana Sayfa | Bilgilerim | Kayıt Yaptır | Aktif Konular | Forum Üyeleri | Site içi Arama
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni Hatırla
Şifre hatırlatma servisi

  Forum
 Spiritüalizm Konuları
 Alternatif Tedaviler ve Bitkiler
 Yapışık Ruh Çıkarma Terapisi
 Yeni Konu Aç  Konuya Cevap Ver
Yazar  Mesaj Sonraki Konu  

bozadi


7033 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 13/09/2017 :  12:40:28  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle


YAPIŞIK RUH ÇIKARMA TEDAVİSİ


Nasıl başladı?

Müşterilerimin ağzıyla konuşan bazı bedensiz "varlıklara" rastladıktan ve onları ışığa geri saldıktan sonra (Bazı müşterilerin yapışık ruh çıkarma vaka hikayelerini buradan okuyabilirsiniz) bu konuda pek çok araştırma ve okuma yapmaya başladım.

Ruh ilişmesi aslında sık rastlanan bir durum ve genellikle yanlış teşhis ediliyor çünkü pek çok doktor bunun farkında değil ve semptomlar pek çok olası teşhise uyabiliyor. Bazı durumlarda yapışık ruhlar benzer semptomlara sahip mevcut bir şikayeti tırmandırırlar. Bazı şikayetlerin giderilmesinin çok yavaş gerçekleşmesinin nedeni bu olabilir.

Kanada'da her hafta 5 bine kadar insan fiziksel bedeninden ayrılıyor. Buna ölüm diyoruz ve çoğu kişi için bu durum dünyevi yaşamın sıkıntılarından ve sınırlamalarından harika bir kurtuluştur. Huzur hissi, sevilen kişilerle, dostlarla, sevilen evcil hayvanlarla kavuşup görüşme, hareket özgürlüğü gibi durumlar, ölenlerden alınan binlerce mesajda belgelenmiştir. Geçmiş yaşam regresyon terapilerinde yüzlercesini bizzat kaydettim.

Fakat bazıları süreçte takılıyor! Ölüm sırasındaki zihin durumları, bekleyen yardımcıların onlarla temas kurup rehberlik yapmasını zorlaştırıyor ve hatta imkansızlaştırıyor gibi görünüyor. Bazıları vücutları olmadığı için korkuyor. Bazıları geçiş sırasında kafa karışıklığı yaşıyor, bazıları ise belirli bir bağımlılık nedeniyle kalmayı seçiyor. Bazıları intikam istiyor ve ilginç bir şekilde bazılarının hayatta olan sevdikleri onları dünyada tutuyor.

Hayattayken, cennet denen yerin olduğuna inanan akıllı, iyi niyetli insanlar var. Örneğin yaramaz mı yoksa iyi mi olduğunuzu görmek için dünyadan ayrılmanızdan sonra defterinizi kontrol eden Aziz Peter diye birinin varlığına gerçekten inanıyorlar. Bu inanç gerçekleşiyor. Bir inanç sistemi olduğunda gerçeklik haline geliyor. Ölü veya canlı, gerçekliğimizi bu şekilde yaratıyoruz. Bu hipnozdur ve insanlar bunun tuzağına düşebiliyor. Buna göre bir cennet ve cehennem var. Diğer alemlerde yargı var çünkü diğer alemler tamamen yüce potansiyelle dolu. Hipnoz perdenin her iki tarafında işliyor. Ölmüş ve bu tür inançları nedeniyle yargılanmayı bekleyen milyonlarca ruh var. Ve yaşayanlar bu ölülere yardımcı olabilir. İlginç bir şekilde bir hipnoterapist kendi inançlarında ve kendi hipnoz türleri içinde kilitli kalmış olan bu insanlarla çalışabilmektedir.

Ruh Yapışmasına Açıklık

Belirli bireyler ruhları çekiyor gibi görünmektedir. Ruh yapışmasına açıklık, eğilimlere, sağlık durumuna ve koşullara göre değişir. Auranın durumu önemli bir faktördür. Auraları yüksek frekansta titreşen insanların daha düşük bir frekanstaki ruhlara karşı dirençli olduğu öne sürülmüştür. Hastalık, yaralanma, uyuşturucu, alkol, duygusal bozukluk ve yapışık ruhların varlığı gibi unsurların tümü direnci düşürebilir. Organ nakli alıcılarının, donörün ruhunu almış göründüğü vakalar tanımlanmıştır.

Vakaların büyük çoğunluğunda yapışık ruhların belirleyici gücü yoktur. Hisleri ve algıları etkileyebilirler fakat füj durumları ve alkoliklerin deneyimlediği hafıza kaybı gibi nadir ve kısa süreli anormallikler dışında konağın çevresel farkındalığını veya vücut hareket kontrolünü ortadan kaldıramazlar. Çoklu kişiliğin karakteristiği olan kimlik değişmesi ve hafıza boşlukları yalnızca küçük bir azınlıkta görülür. İnsanların psişik duyarlılıkları arasında da büyük farklılıklar vardır ve tüm bu değişkenlerin birbirleriyle bağlantılı olması muhtemel görünmektedir. Halüsinasyon deneyimleri büyük farklılıklar gösterir. Ruhların çok rahatsız ettiği bazı hastalar nadiren sesler duyar; düşünce ve davranış bakımından daha az rahatsız edilenler ise daha sık duyar.

Dünyada kalmış varlıklar, yani fiziksel bedenlerinden ayrılıkları halde dünyanın boyutsal düzlemlerinden ayrılmayıp dünyada gezinmeye devam eden varlıklar tıpkı bir otostopçu gibi bir başkasının hayatının bir parçası haline gelebilir.

Fakat aslında yalnızca istekli ve işbirliği yapan kişilere ilişirler. Bu kulağa çok katı gelebilir çünkü ruh çıkarma yardımına ihtiyaç duyan tüm müşterilerim dahil olmak üzere herhangi bir insan bu görüşü bilinçli bir şekilde kabul edemez. Burada söz konusu olan isteklilik ve işbirliği, derinlerdeki bilinçsiz düzeyde meydana gelir.

Bedensiz varlıklar genellikle iyi dengelenmiş insanlara ilişmezler. Çok sayıda negatif duygusu olan kişilere yapışma eğilimindedirler. Örneğin meyhanelere ve bolca uyuşturucu olan yerlere çekilirler çünkü o tür bir titreşimde konfor bulurlar. Bir bakıma, gelip bulaşmaları için açıklıklar vardır.

Yolculuğunuzdan etkilenebilir ve bunun bir parçası olmak isteyebilirler. Size tutunurlarsa, sizin de onların yükselmelerine ve dönüşmelerine yardımcı olacağınızı sanırlar. Ölü olmalarına rağmen başkaları içinde, onlar yoluyla yaşamaya ve onları etkilemeye devam etmeye çalışırlar.

Kayıp Ruhlara Yardım

Buna Ruh Kurtarma da denir; Hristiyan kiliselerinin kullandığı egzorsizmden (yapışık ruhun çıkarılması bir tür savaş prosedürü gibidir) farklı olarak hipnoterapi hem müşteri hem de yapışık ruh için nazik ve şefkatli bir kurtarma biçimidir.

Çoğu yapışık ruhlar zaman zaman kendi istekleriyle başka yerlere gidip gelebildikleri halde, yardım olmadan tamamen ayrılamazlar. Işığın ruhlarından birinin yapışık ruhun yolunu bulmasına yardımcı olması önemlidir; yoksa yapışık ruh konağa dönebilir veya başka bir kişiye ilişebilir.

Siz kendi içinizde güçlü olduğunuzda, yapışıklar gitmek zorundadır. Bağırabilir, tekmeler savurabilir, hayatınızda biraz gürültü patırtı çıkarabilirler, size aksini söyleyebilirler, örneğin kalıp sizi kontrol edebileceklerini söyleyebilirler fakat gerçek şu ki, sizsiz devam edemezler. Siz kendi tanrısallığınıza sahip çıktığınızda, onlar gitmek zorundadır.

Korktukları şey kimliklerinin ölümüdür. Zaten ölmüş olduklarını bilmektedirler fakat eski kimlikleri ile yaşamaya devam etmek istemektedirler. Kimliklerinin, sandıklarından çok daha fazlasını kapsadığının farkında değildirler.

Ruh çıkarma çalışması oldukça heyecan vericidir, en şaşırtıcı ve yükseltici deneyimlerden biridir. "Kendimi çok daha hafif hissediyorum." "15 kilo vermiş gibi hissediyorum." Bunlar seanstan hemen sonra müşterilerimden yaygın olarak duyduğum yorumlardandır.

Ruh Yapışmasının Yaygın Semptomları

Ruh yapışmasının en yaygın semptomlarından bazıları şunlar olabilir:

Açıklanamamış yorgunluk
Hafıza bozukluğu
Kişilikte veya davranışlarda beklenmedik değişiklikler
Ruh halinde ani değişiklikler
Açıklanamamış depresyon
Her tür bağımlılık
İlişki sorunları
Açıklanamamış somatik semptomlar
Açıklanamamış vücut ağrısı ve başka fiziksel semptomlar.

Yapışma derecesi de farklılık gösterir. Ruh yapışmasının etkileri fark edilemeyecek kadar hafif veya hayatın normal akışına sekte vurabilecek kadar ciddi olabilir. Vakaların büyük çoğunluğunda yapışık ruhların belirleyici gücü yoktur. Hisleri ve algıları etkileyebilirler fakat füj durumları ve alkoliklerin deneyimlediği hafıza kaybı gibi nadir ve kısa süreli anormallikler dışında konağın çevresel farkındalığını veya vücut hareket kontrolünü ortadan kaldıramazlar.

Sesler duymak şizofreninin karakteristik bir özelliğidir ve Dissosiyatif Kimlik Bozukluğunda sıkça deneyimlenir. Fakat sesler başka faktörlerden de kaynaklanıyor olabilir; örneğin aniden akla gelen travmatik olaylar, bir çocuk altbenliği gibi kişiliğin aşağı yukarı özerk bir parçası veya bir ruh rehberi. Küfürlü konuşma içeren suistimal edici sesler düşük ruhların karakteristiğiyken, Ghandi, Luther, Jeanne D'arc gibi tarihte özel bir rol oynamış kişilerin bahsettiği yardımcı ruhlar çoğu durumda ruhsal rehberler veya kutsal bir kaynaktır. İnsan sağlığını olumsuz etkileyen varlıkların aksine, ruhsal rehberler auraya yapışıp enerji emmez. Yüksek varlıklar, ruhları Işığa yönlendiren ve ruh yapışmasının olumsuz etkilerini iyileştiren asli müttefiklerdir. Pek çok şifa sürecinde gizli bir rol oynuyor olmaları muhtemel görünmektedir. Melekler ve ruh rehberleri terapiler sırasında pek iletişim kurmazlar fakat istendiğinde bunu bazen yapabilirler.

Elbette her sıkıntının sebebi bir yapışık ruh değildir. Herhangi bir semptomun nedenleri tamamen tıbbi de olabilir. İnsanlar en az bedensiz varlıklar kadar karmaşık varlıklardır.

Ruh Yapışmasının Beş Düzeyi

Beş düzey teorisi, uygulamalı deneyimlerine dayalı olarak psikiyatrist Dr. Ralph Allison tarafından geliştirilmiştir.

Eklenti:

1) İlk ilişme türü psikiyatrik bakımından kolayca anlaşılabilir. Meslektaşlarımdan pek çoğunun benimsediği bir terim olan "obsesif kompulsif nevroz" olarak etiketlenebilir. Bu tür durumlarda hasta bir fikir, takıntı, istemsiz eylem, dürtü veya alkol ve uyuşturucuya bağımlılık etkisi altındadır.

2) Histerik kişilik yapısına sahip bir kişinin geliştirdiği alternatif bir kişiliğin vücudu kontrol altına almasının sonucu olan 2. Derece İlişmenin kurbanı çoktur. Pek çok kültürde, yargılayıcı bir alternatif kişilik, saygın bir genç insanın vücudunu işgal eden kötü bir ruhun klasik örneği sanılır. Fakat derin hipnoz yoluyla, zihinsel bölünmenin psiko-sosyal kökenleri ortaya konabilir ve böylece bu alternatif kişilik, bastırılmış agresyonu kontrol altına alabilir. Hastanın bilinçdışından yeterli veri alındığında, doğaüstü açıklamalara başvurmaya gerek kalmaz.

3) Kontrol edici etki, yaşayan başka bir insanın zihni gibi göründüğünde Üçüncü Derece İlişme söz konusudur. Bu düzeyde büyü veya yoğun duygular söz konusu olabilir. Örneğin büyüye inanmayan, çok Amerikanlaşmış bir Meksikalı kadın, depresyon ve fiziksel güçsüzlük şikayetiyle ofisime geldi. Bu semptomlar, yeğeni evlenmeden önceki gece bir araba kazasında öldükten sonra gelişmişti. Gencin annesi (hastamın kız kardeşi) oğlunun ölümünden hastamı sorumlu tutuyordu. Kız kardeş ve annesi yaşadıkları bölgedeki bir kara büyücüye gitmişler ve ayrıca diğer aile üyeleri onların hastama zarar vermeye yönelik kara büyü ritüelleri yaptıklarını görmüş. Hipnoz altında meselenin nedenini sorduğumda bir ses geldi, hastamın kız kardeşi olduğunu söyledi ve hastama karşı olan nefretinin nedenini açıkladı. Hastamın geçen bir yıl boyunca çektiği tüm acılara kendisinin neden olduğunu itiraf etti. Kendi vücuduna dönmesini ve hastamı rahat bırakmasını söyledikten sonra, hastam hipnoz seansına dair hiçbir şey hatırlamadığı halde semptomları geçmişti. Buna düşünce formu serbest bırakma da deniyor.

4) Ruhun başka bir insan varlığı tarafından kontrol edilmesi Dördüncü Düzey İlişmeyi teşkil eder. Çoklu kişilik bozukluğu da olan genç bir kadın nedenini bilmeksizin evinden bölgedeki limana yürüme dürtüsüne kapıldığını farketmiş. Kendine gelip vücudunun kontrolünü geri kazandığında bir telefon kulübesine gidip bir arkadaşını aramış. Kısa bir süre sonra da evime geldi, onu hipnoza soktum ve bu garip davranışın neyden kaynaklandığını sordum. Bir ses geldi ve onu terk eden kocasını ve çocuklarını limanda gemiler arasında ararken Atlantik Okyanusunun köpüklü dalgalarına düşüp boğulan bir kadının ruhu olduğunu iddia etti. Aramaya devam etmek için bu hastanın vücudunun kontrolünü aldığını söyledi. Hastayı terk etmeyi kabul ettikten sonra hasta su kenarında yürüme dürtüsünden kurtuldu.

5) Beşinci Düzey İlişme, hiç kendi yaşam hikayesi olmamış ve kendisini kötülüğün veya şeytanın bir hizmetkarı olarak tanımlayan bir ruhun uyguladığı kontrolüdür. Bunlar genellikle karanlık varlıklar olarak bilinir. Karanlık varlıklar düşük seviyeli, ruhsuz yaratıklardır. Fizik bedenleri olmadıkları için insan ruhuna işkence etmeye ve insanların vücutlarını ele geçirmeye çalışırlar. Kişilerin zihinlerini, büyüklük/kibir duygularını ve bilinmeyene dair korkularını kullanmaya çalışırlar. Fakat aslında kendileri korkaktır, hatta oldukça ilkel bir şekilde korkaktırlar. İnsan düşüncesinin onlardan kat kat güçlü olduğunu çok iyi bilmektedirler. Bizim kültürümüzde "kötü ruhlar" korku sağlamak üzere aciz olduğumuz düşüncesini pekiştirmede rol oynar. Yöntemleri yalan söylemek ve insanları yalanlarına inandırmaktır. Sevgi ve pozitiflik bu varlıkların etkisinin şiddetini azaltabilir ve hatta çoğu durumda ortadan kaldırabilir. Korku ve kızgınlık olmadığında başka yerlere sıvışır veya daha fazla pozitifliğe erişmek için Kaynağa dönerler.




Dr. Ralph Allison'un "Minds in Many Pieces" (paramparça zihinler) adlı kitabının bir incelemesi için bkz.

Bu varlıklar daha önce hiç insan bedenlerinde bulunmadıklarını, bu yaptıklarını başka bir boyuttaki bir "patron" için çalışıyor olmalarından dolayı yaptıklarını iddia ederler. Kaos yaratırlar ve insanların negatif duygularıyla beslenirler. Kaos onların düzenidir. (Bu tanımlamaları ben uydurmadım. Hepsi hipnoz seanslarında müşterilerimin ağzından döküldü.)

Bu varlıklarla uğraşmak ince zeka gerektirir çünkü işbirliğine eğilimli oldukları söylenemez. Bazen müşterilerimin farkındalığında bir ortaya çıkar, bir kaybolurlar. Önemli olan onları konuşturmaktır. Konuştukları sürece her zaman pazarlık yapmanın yolları vardır. Bazen bunu yapmaktan bıkmış, "yeni birşey denemek" isteyenlerle karşılaşırım. Bir keresinde bir karanlık varlık müşterimin ağzından "Senden hoşlanmıyorum Kemila. İşimize karışıyorsun." dedi.

İşlerinin ne olduğunu öğrenince "Demek benden hoşlanmıyorsun. Ama biliyor musun, ben senden hoşlanıyorum" dedim. Bir an durup "Senden neden hoşlandığımı bilmek ister misin?" diye sordum.

"Neden?" diye sordu. Karanlık bir varlık bile merak gösterebiliyor.

"Çünkü dürüstsün. Benden hoşlanmadığını söyledin ve gerçekten bunu kastediyor olmalısın. Eğer bunu kastetmediysen benden hoşlanıyor olmalısın. Her iki şekilde de senden hoşlanmama neden oldun."

"Lanet olsun, dürüst olmamam gerekiyor!" diye cevapladı "pek çok evren öncesinden" geldiğini iddia eden varlık bu sefer.

Karanlık ile aydınlık arasında karanlığın kazandığı bir savaş görmedim hiç. Işığın gittiği yerde karanlık dağılır. Karanlık bile ışıktan yapılmıştır. Sadece bilmiyorlar. Kötülük yoktur. Yalnızca cehalet vardır.

Hastalara zaman zaman gerçekten yabancı ruhlar ilişiyor mu? Bilmiyorum. Belki de benim yaptığım tedaviler yanlış nedenlerle doğru hamleler yapmaktan kaynaklanıyor. Belki de gerçekte ruh çıkarmıyorum, yalnızca alternatif kişiliklere geleneksel olmayan bir yaklaşımla yaklaşma şansımı deniyorum. Bu noktada yalnızca karşılaştığım deneyimleri tanımlayabilirim. Ümit ediyorum ki önümüzdeki yıllarda bir başka araştırmacı veya ben, insan zihninin bu büyüleyici ve son derece sıradışı yönüyle ilgili somut yanıtlar geliştirebiliriz.

Mevcut Yaklaşımlar

Ruh iyileşmesi hala haritası çıkarılamamış bir alanı temsil ettiği için bu konuda çok fazla yaklaşım yok. Egzorsizm yüzlerce yıldır var olsa da, gerçekliği hala net değildir. Bedensiz bir ruh mu? Bir düşünce formu mu? Şeytani bir ilişme mi? Bir çoklu kişilik bozukluğu mu? Bunu kim bilebilir? Ve bu nasıl bilinebilir? Zihin söz konusu olduğunda kategorizasyon asla kolay değildir çünkü zihnin kendisi imajinatif ve yaratıcıdır. Zihinsel Bozukluklar Teşhis ve İstatistik Kılavuzunun (DSM) sürekli gelişimini, yeni etiketlerini ve yeni tanımlamalarını düşünün.

Çalıştığım hastalardan bazıları bunun şamanik şifaya çok benzediğini söylüyor. Hatta bir müşterim ona söylediğim herşeyi şamanından da duyduğunu söylemişti.

Hipnoz kesinlikle en etkili yaklaşımdır çünkü etkileşimlidir, hasta ile uygulamacı arasında diyaloglar gerektirir. Sezgisi güçlü bir uygulamacı tarafından kullanılan bu etkileşimli yöntem, hastayı tam olarak sürece dahil etme avantajına sahiptir ve yapılan seanslar kaydedilebilmektedir.

Bu hassas bir konu başlığıdır. Yardım istemek cesaret gerektirir ve istememek çok pahalıya patlar. Yardıma çok ihtiyaç duyan fakat uzun süre tereddüt eden ve en nihayetinde bir seanstan sonra bunun hayatlarında verdikleri en iyi karar olduğunu söyleyen pek çok müşterim var.

Bir müşteri beni görmeye geldikten 2 gün sonra ondan şu epostayı aldım:

Eklenti:

Merhaba Kemila,

Teşekkür ederim! Kendimi çok pozitif hissediyorum, hayatımda hiç duygusal ve ruhsal olarak bu kadar iyi bir durumda bulunmamıştım, beni bu duruma getirip sorunlarımdan arındırdığın için teşekkür ederim. Seanstan sonra eve dönerken havada yürüyor gibiydim.

Seansın bazı genel özelliklerini ve anılarını ebeveynlerimle paylaştım ve onlar da bendeki pozitif değişikliği fark ettiler.

Beni gören annem de bir danışma için seninle görüşmek istiyor. Bildiğin gibi ailem ve ben ona sorunu konusunda yardımcı olmayı gerçekten çok istiyoruz ve şimdi kendini biraz daha rahat ve bu tür bir yardıma açık hissediyor.

Senden bilgi bekliyorum…

Çok teşekkür ederim,

M.K.




Uzaktan Ruh Çıkarma

Müşterinin aktif bir şekilde çalışmaya katılmak zorunda olmadığı ve dolayısıyla da müşterinin eleştirel zihninin süreci bloke etmeyeceği uzaktan ruh çıkarma uygulamasının faydaları vardır. Bu uygulamada uzaktan ruh çıkarmayı ve şifayı hastaya iletecek bir aracı veya tarayıcı kullanılır. Bazen bir aile bireyi yardımcı olur ve bu durumda her zaman yüksek benlikten izin isteriz; bazen de güçlü sezgilere sahip bir başka hipnoterapistle takım halinde çalışırım.

Eklenti:

Merhaba Kemila,

Oğlum Otto için yaptığımız Skype seansı için sana teşekkür etmek istedim. Otto'da gelişme var gibi görünüyor. Bu müdahalenin Otto'nun bu işkenceden kurtulmasına yardımcı olacağı konusunda çok ümitliyim. Bu durum bilimsel zihnim için garip ve mantıkdışı fakat orada gerçekten birşey olduğuna güveniyorum veya öyle seziyorum.

Seansta kendimi garip hissettim; ilk defa böyle bir hipnoz seansına katılıyorum.

"Kontrolümü kaybetmiş" gibi hissetmedim ama hala çok yorgun hissediyorum. Nazik rehberliğin için teşekkürler, çok memnun oldum.

İyi haftasonları.

M.H.




Kaynak: https://kemilahypnosis.com/past-life-regression/spirit-attachment-release/

bozadi


7033 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 13/09/2017 :  12:42:17  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle
Konuyla ilgili "giriş niteliğinde" bilgiler araştırırken bu üstteki web sitesine rastladım ve ille her ayrıntısına katılmamakla birlikte açıklamaları verimli bulduğum için çevirip paylaşmak istedim. Önümüzdeki günlerde müsait vakitlerimde makalenin başlarında linki verilen "örnek vaka hikayelerinden" bazı çeviriler paylaşmaya çalışacağım.
Go to Top of Page

bozadi


7033 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 20/09/2017 :  20:42:55  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle


Ruh Çıkarma Meselesi

Dr. Alan Sanderson


Modern bilime göre ruh ilişmesi, yalnızca tarihçilerin ve antropologların ilgi alanına girebilecek, imkansız, köhnemiş bir kavram. Ama 21. yüzyılda iki psikiyatrist, yapışık ruhların aslında yaygın ve gayet tedavi edilebilir bir fenomen olabileceğini öne sürüyorlar. Peki meselenin gerçeği nedir?

Buna verebileceğim en iyi yanıt, konuyla nasıl muhatap hale geldiğimi anlatmaktır.

Yaklaşık 50 yıl önce doktor olduğumdan beri, tıp alanında büyük ilerlemeler oldu. Tıbbın her dalı dönüştü; psikiyatri hariç. İlaçlardaki ve bilişsel psikoterapideki gelişmeler sayesinde bazı ilerlemeler kaydedildiyse de, esas faydalar bu hizmetin organize edilmesindeki ve sunulmasındaki değişikliklerden kaynaklandı. Doğaya ve duygusal bozuklukların nedenlerine dair kavrayışımızda hemen hemen hiçbir ilerleme olmadı. Kendilerini kesen, uyuşturucu ve alkol bağımlısı olan, depresif dönemler geçiren veya garip düşünceler ve davranışlar deneyimleyen insanların ortaya koyduğu sorunlar her zamanki kadar büyük görünüyor ve bunların altında yatan nedenler konusunda neredeyse tamamen cahiliz hala. Bir asır önce psikiyatri için ümit vaat eden biyolojik yaklaşım başarısız oldu. Fakat bu yaklaşım bilimsel olarak 'saygı duyulabilir' tek yaklaşım olduğu için, hiçbir yeni şey denenmiyor. Peki nereye bakmalı? Bence meseleye verimli bir şekilde bakabilmek için, 180 derecelik bir dönüş yapalım!

1992'de ruh ilişmesi ve bunun hipnozla tedavi edilmesi hakkında ikna edici bir şekilde konuşan bir hipnoterapistle tanıştım. Bana Amerikalı bir psikolog olan Edith Fiore [1] tarafından, öncülük ettiği hipnoterapi çalışmalarını anlatmak için yazılmış 'The Unquiet Dead' (huzursuz ölüler) adlı küçük bir kitap verdi. Hasta transtayken, yapışık ruhlar olarak görünen şeyler hastanın sesiyle konuşabiliyordu. Fiore dürüst bir pazarlık yoluyla onların gitmelerine yardımcı oluyordu. Hipnoterapist tanıdığım, çok kötü durumdaki hastalarımdan biriyle ikna edici bir gösteri yaptı. Etkilendim. Hipnoz eğitimi alıp Dr. William Baldwin'den [2] ruh çıkarma tedavisini öğrenmeye karar verdim. Eğitim ve uygulamalar yoluyla kısa bir süre sonra şuna ikna oldum ki, kişi bunun teorik temelini kabul etsin veya etmesin, ruh çıkarma hızlı ve etkili bir tedavi.

Bir süre ruh çıkarma tedavisini devlete bağlı sağlık hizmetlerinde kullandım fakat tahmin edebileceğiniz gibi devlet hizmetinde böyle bir yaklaşım kullanma konusunda sorunlar çıkıyor. 1997'de resmi sağlık hizmetinden ayrıldığımdan beri özel olarak çalışıyorum. Yüzlerce vakayı tedavi ettim ve diyebilirim ki ruh yapışması, pek çok durumda etkili ve güvenli tedavisi olan yaygın bir sorun.

Vakaların kendisi herhangi bir argümandan daha fazla şeyi ortaya koyuyor fakat önce 7 madde halinde bazı açıklamalar yapmak istiyorum:

1. Bence bilinç başlı başına bir fenomendir ve sadece beyin faaliyetlerinin bir sonucu değildir. Beden içindeki yaşam boyunca bilinç beyin aktivitesiyle yakından ilişkili ve beyin işlevine büyük ölçüde bağımlı olsa da, bedenin ölümünden sonra bilincin var olmaya devam ettiği ve zaman zaman bedensel yaşam süreci içinde de bağımsız faaliyette bulunabileceği düşüncesini destekleyen çok sayıda gözlem yapılmıştır. Örnekler: ölüme yakın deneyimler, uzakgörü, önceki yaşamlara dair doğrulanabilir anılar, medyumik olaylar, öğrenilmeden konuşulan diller ve elbette ruh yapışması. Bilinci beyin faaliyetinin bir yan ürünü olarak kabul eden yaygın bilimsel görüş, düşünüşümüz üzerinde seçici bir körlük dayatma etkisi yaptı. Bilimciler her yerde paradigmalarına meydan okuyan fenomenleri görmüyorlar çünkü paradigmaları o fenomenleri kapsayamıyor. Teori odağı belirliyor ve odak da deneyimi. Bilimciler Galileo'nun teleskobunu kullanmayı reddeden kilise yetkilileri kadar önyargılı hale geldi. Bu körlüğün dünya görüşümüz üzerinde meydana getirdiği sınırlama, tamamlayıcı tıp başta olmak üzere pek çok alanın tanınmasını ve finanse edilmesini engelliyor. Bu nokta üzerinde duralım çünkü çok önemli. Ruh çıkarma tedavisinin eleştirmenleri, ruhların varlığına dair hiçbir kanıt olmadığını söylüyorlar. John Snow, 1851'de bir kolera salgını durdurmak için, Broad Street'teki su tulumbasının kolunu çıkardı; yani hastalığın mikrobiyal nedeninin ortaya konmasından 30 yıl önce (ç.n.: bkz. http://www.acikbilim.com/2013/04/dosyalar/bir-seyler-biliyorsun-john-snow.html). Sorunun resmi bir kanıtı olmadığı halde sorunu ortadan kaldırmakla yanlış yaptığı iddia edilemez. Ruhların farklı bir kategoride olduğu iddia edilecektir; o halde ruhları bir olasılık olarak kabul etsinler; kabul edilmiş bilimsel paradigmanın saygınlığı bundan zarar görmez. Tüm bilimsel teoriler bir süre sonra faydasını kaybeder. Yukarıda belirtilen çok sayıda meydan okuyucu gözlem incelenmeyi bekliyor. Bilince neden olan şeyin beyin olduğu şeklindeki sorgulanabilir inancın önünde sonsuza kadar eğilmemiz mi gerekiyor?

2. Bir diğer hayati kavram olarak reenkarnasyon, Budizm ve Hinduizm başta olmak üzere pek çok dünya dininin temel ilkelerinden biri. Hristiyan Kilisesi'nin 4. yüzyılda İznik Konferansı'nda öğreti dışı bıraktığı reenkarnasyon, insan yaşamına ve deneyimine anlam veren dinamik yapıdır.

3. Fiziksel beden öldükten sonra olan şey önemlidir. Normalde ruh Işığa gider ve ruh dünyasına girer. Fakat bazen pek çok farklı nedenle bir şanssızlık sonucu dünya düzleminde kalabilir. O zaman diğer insanlara veya yerlere ilişebilir.

4. Bu ilişik ruhlar, bundan etkilenen kişilerde zorluklara ve sağlık bozukluklarına neden olabilir.

5. Ruh çıkarma pek çok şekilde yapılabilir. Dini bir ritüel olarak uygulanan ruh çıkarma (egzorsizm) geleneksel yöntemdir. Seküler tedaviler egzersizin yerini almakta ve giderek daha yaygın bir şekilde uygulanmaktadır. Ruhlar 'kötü' olarak değil 'yanlış yola sapmış' olarak görülür ve onlara şefkatle yardım sunulur. İki temel yaklaşım vardır. Sezgisel yaklaşım terapistte psişik farkındalık gerektirir. Etkileşimli yaklaşımda ise terapist hastanın farklı bir bilinç durumuna geçmesine yardımcı olur ve sonra yanıt vermek için hastanın ses tellerini kullanan yapışık ruhla diyaloğa girer.

6. Ruh çıkarmanın iki amacı vardır: öncelikle, ruh emniyetli bir şekilde ışığa gitmelidir; yalnızca ruhtan kurtulmak yeterli değildir. İkinci olarak, hasta kapsamlı bir şifaya ihtiyaç duyar.

7. Bu çalışmayı yapan herkes, bu amaçların ancak görünmeyen ruhsal yardımcılarının yardımıyla başarılı bir şekilde gerçekleştirilebileceğini kabul etmektedir.

Vakalar

Tipik ruh yapışma vakası diye birşey yoktur. Yapışık ruhlar insanları pek çok farklı şekillerde etkileyebilir. Semptomlar çoğunlukla spesifik değildir. Yaygın örnekler yorgunluk, depresyon, ilişki zorlukları, bağımlılıklar ve mantıksız davranışlardır.

Bir konuşma sesi duymak ruh yapışmasına işaret ediyor olabilir fakat bu büyük ölçüde sesin ne söylediğine bağlıdır. Sokrat tehlike zamanlarında uyarıcı bir ses duyardı. Bu muhtemelen onun enerji alanına ilişik olmayan iyicil bir ruhtan geliyordu. (Bir kişiye ilişip sorunlara neden olanlar yalnızca düşük düzeyli ruhlardır).

Ruh yapışmasının kendini en belirgin şekilde gösterdiği durum, hastaların onları kontrol eden görünmeyen bir güçten şikayet ettikleri zamandır. Fakat bu tür durumlar nadirdir. Yaygın olmayan ama teorik önemi büyük olan bir diğer anlamlı şikayet çoklu kişiliktir.

VAKA 1: Çoklu Kişilik.


46 yaşında evli ve çocuksuz bir kadın olan Pru hastanede uzun dönemler geçirmiş, 14 yıl psikoterapi görmüştü. Teşhis kişilik bozukluğuydu. Babası tarafından cinsel olarak istismar edilmişti. Kayıp zaman bu durumun karakteristik bir özelliğiydi. Gardırobunda sıkça satın aldığını hatırlamadığı elbiseler buluyordu. Siyah bir elbise ve sarkık kadife bir şapkayla geldi. Bir oyuncak ayı tutuyor ve çocuk gibi kıkırdıyordu. Başlıca şikayetleri intihar düşünceleri ve yoğun depresyon dönemleriydi. Kendini kesmekten kaynaklı pek çok yarası vardı. Tüm bu görünümlere rağmen Pru'nun motivasyonu yüksekti. Hipnoterapi kullanmaya karar verdik ve buna uygun bir özne olduğunu kanıtladı.

Tedavi sırasında bazı çok yıkıcı ruhlar tespit edildi. Bunlar arasında en güçlü olanı babası Jason'dı. Pru bazen onu danışma odasında görür, dehşetle irkilirdi. Hipnozdayken Jason onun aracılığıyla konuşup onun kendine ait olduğunu ve istediğini yapabileceğini iddia ediyordu. Jason bana son derece düşmancıl göründü. Seanslarımızdan iki tanesinde Pru koltuğundan kalkıp üzerime yürüyerek beni öldürmekle tehdit etti. Her defasında ona kararlı bir şekilde yönelttiğim bakışıma ve 'Uyu!' komutuma yanıt verdi. Derin transta Jason kendi içine bakmayı kabul etti ve bir siyahlık gördü. Melek yardımı istedim. Baldwin'in şeytani ruhlara yönelik protokolünü kullandığımda siyahlık gitti. Jason artık daha makuldü. Ayrılmayı kabul etti. Diğer yıkıcı varlıklar da benzer şekilde yanıt verdi.

En sorun çıkarıcı varlıkların kendilerini göstermeleri zaman aldı. Bazen hastanedeki tedaviler sırasında kendilerini belli ediyorlardı, örneğin bazen Pru kendinden emin bir şekilde hastanede yattığı koğuştan uzaklaşıyordu. Sesler duymuyordu fakat karşı koyamadığı dürtülerin etkisi altına giriyordu. Birkaç kez dehşet verici telefonlar aldım; Pru yardımcı bir bedensiz varlık olan Jane olarak konuşuyordu. "Pru arabayla uzaklaştı ve eve dönmüyor; kayboldu" veya "Pru araba parkının tepesine çıktı ve atlamasından korkuyorum". Kontrol edici varlıkla konuşarak krizi çözebiliyordum ancak.

Pozitif varlıklar da vardı. Bir Rehber ve bir Koruyucu, Pru'ya çok destek verdi. Jane bazen bana bilgi vermeyi başardı (örn. "Pru'nun ayakkabısının topuğunda bir tıraş bıçağı var"). Başlangıçta Pru bilmiyordu. Sonra bu engel ortadan kalktı ve Jane daha dikkatli iletişim kurmak zorunda kaldı. Yıkıcı varlıklar gittikten sonra (hiçbiri geri dönmedi) sıra sıkıntılı çocuk alt benlikleriyle çalışmaya ve parçalanmış ruhu iyileştirmeye geldi.

Birlikte çalıştığımız iki yıl boyunca Pru bir ressam olarak yeteneklerini geliştirdi. Başlangıçta resimleri büyük ölçüde siyahtı - haçlar, bıçaklar ve başka şiddet nesneleri. Sonra, güçlü bir sembolik anlamı olan ağaçlar boyadı canlı renklerle.

Pru'nun ressamlığı iyileşmesine büyük katkı sağladı. Sergiler düzenledi, uluslararası bir yarışmada ikinci oldu. Pru'nun sanatsal başarısı pek çok faktöre, iradeye, duyarlılığa ve elbette içte çalışan gizli güçlere dayalı.

Kısa bir süre önce bir Pru'yu ziyaret ettim ve özgüveninin çok daha yüksek olduğunu gördüm. Artık tıbbi bakıma ihtiyaç duymuyor ve kendini son kesişinin üzerinden yıllar geçti. İçsel "çocuklar" zaman zaman ortaya çıkıyorlar. Bazen tabloyu batırıyorlar ve Pru baştan başlamak zorunda kalıyor. Jane hala oradaydı. Koruyucu ve Rehber ona günlük olarak etki ediyor. Her gün sürprizler oluyor. Resimleri ile ilgili olarak Pru şu yorumda bulunuyor: "Şimdi tırmanmam gerekiyor. Ağaçlar olacağını hissediyorum. O yöne doğru çekiliyorum. Başka seçeneğim olmadığını biliyorum."

Pru'dan deneyimiyle ilgili bir paragraf yazmasını istedim. Şunu yazdı: "Daha önce denenen herhangi bir şeyle karşılaştırıldığında, ruhsal yaklaşım beni günlük stresten daha fazla özgürleştirdi. Hipnoz altındayken, kesinlikle yaşamadığım bazı deneyimlerden ve hiç gitmediğim yerlerden bahsederken buldum kendimi. Acaba bunlar ruhlar mıydı, kişiliğimin kopuk parçaları mı, atasal hafıza mı yoksa sahte anı/hayal mi? Sonuncusu olduğunu hiç sanmıyorum. Benimle konuşulması, kabul edilme ve iletişim kurulması konusunda isteksizdim ama bu beni rahatlattı. Karanlıktan ışığa ve ötesine geçişe inanmam için bunu deneyimlemem gerekti. Çok ilginç birşeydi ve bu varlıkların kaybolup beni rahat bırakmaları karşısında hala hayretler içindeyim."

VAKA 2. Kronik ağrı.


44 yaşında boşanmış bir kadın olan Ann tüm yaşamı boyunca karın bölgesinde bir düğümlenme hissi yaşamıştı. Tıbbi çözüm aramaktan vazgeçmişti artık çünkü testler negatifti ve hiçbir tedavi onu rahatlatmıyordu. Bir tedavi seansından yapılan aşağıdaki alıntı, İnteraktif ruh çıkarma yöntemine özgü bir diyalog içeriyor. Bu tedavinin ne kadar şaşırtıcı derecede hızlı ve faydalı olabileceğini de gösteriyor.

Ann hızla farklı bir bilinç durumuna giriyor. Parmağı ruhta 8 kişinin mevcut olduğunu işaret ediyor.

Önce Sheila konuşuyor. "Burada olmaktan sıkıldım."
Ann 2 yaşındayken katılmış ona. 83 yaşında.
"Kayboldum" diyor.
Diğer hepsi de kadın. "Sinirlerimi bozuyorlar."
Bazılarının yola devam etmek isteyebileceğini söylüyorum.
"Keşke gitseler!"
Sonra aniden, "Reenie, kapa çeneni!"

"Merhaba Reenie" diyorum.
"Tüm bunlar neyin nesi?"

"Söylesene Reenie, kendini nasıl hissediyorsun?"
"Tüm bu saçmalığa kadar iyiydim."

"Hiç kendine ait fiziksel bir insan vücudunun oldu mu?"
"Elbette oldu!"

"Peki kaç yaşındasın?"
"Önümüzdeki Mart'ta 63 olacağım."

Reenie doğum gününü kutlamak için can atıyor gibi görünüyor. Aslında biraz geriden geliyor çünkü onun için yıl 1739.

"Nasıl oldu da vücudunu kaybettin Reenie? Ne oldu?"
"Atlarla yaşadığım korkunç bir kazaydı. Tam bir saçmalık. Hayvan kaçtı. Beni üzerinden attı." (Reenie olay yerinde ıstırap içinde ölüyor).

"Reenie, merak ediyorum neden Işığa gitmedin? Vücudundan çıktığın zaman Işığı gördün mü?"
"Karanlıktı, korktum. Artık atlardan hoşlanmıyorum."

"Peki ne yaptın Reenie?"
"Konuşacak birilerini buldum, duruma uyum sağladım. Oyalanmam gerekiyor."

"Peki kimle konuşuyorsun? Vücutlarını kaybetmiş başka insanlarla mı?"
"Oo, evet. Sheila'yı öfkelendirmeyi seviyorum."

"Bana Ann'den bahset. Onu da öfkelendiriyor musun?"
"Oo, evet. Ve elbette at korkusunu benden alıyor. Atlardan çok korkuyor, onlardan hoşlanmıyor. Onu ısırıyorlar. Onu ısırdıklarında gülüyorum. Ona diyorum ki 'atlara yaklaşma, ısırırlar', ama dinliyor mu? Hayır. Elbette sonra ısırıyorlar ve çok üzülüyor."
"At korkusu dışında onu nasıl etkiliyorsun?"
"Karnında korkunç ağrılar yaşıyor. Korku."

"Bu ağrı nereden geliyor Reenie?"
"Sanırım benden. Ama kasıtlı olarak yapmıyorum, bilirsin."


Reenie'nin salınmasından sonra Ann onu yıllardır rahatsız eden sürekli karın ağrısından kurtuldu ve artık televizyonda kanalları değiştirmek zorunda kalmaksızın atlara bakabiliyor.

VAKA 3: Cinsiyet hoşnutsuzluğu


SRF (Ruh Çıkarma Vakfı) web sayfasında (www.spiritrelease.com) tam olarak paylaşılan bir sonraki vakam için doktor Edith Fiore'ye teşekkür borçluyum. Şiddetli cinsiyet hoşnutsuzluğu olan, uluslararası düzeyde tanınmış, 41 yaşındaki doktor Roger bir cinsiyet değiştirme ameliyatına hazırlanıyordu. Fiore'nin kitabını okumuş olan karısının ısrarıyla karşılaştı. Psişik olarak duyarlı bir arkadaşı onda dişi bir ruh görmüştü.

Hipnoz sırasında Roger dişi bir ruhun ayrılmasını deneyimledi. Önceden bu konuda şüpheci olduğu halde, prosedür onu tamamen ikna etti. 3 yıl sonra Roger'ın cinsel yönelimi tamamen heteroseksüeldi. Evliliği yıllardır olduğundan daha mutluydu.

Bu konudaki tek vaka bu değildir. Barlow ve diğerleri [3] egzorsizme karşılık gelen bir vaka bildirmektedirler. Bilinen hiçbir etkili tedavisi olmadığı için, cinsel kimlik bozukluğu, ruh çıkarma terapisi değerlendirmesi açısından özellikle ilginç bir durumdur. Şiddetli vakalar için cerrahi mevcut tek tedavidir. Ulusal Sağlık Sistemi içinde bu konuda fonlu araştırmalara büyük bir ihtiyaç vardır.

VAKA 4: Depresyon ve alkol bağımlılığı


James 40 yaşındaydı. Uzun yıllar boyunca psikolojik bir rahatsızlık, yalnız yaşama, işsizlik, depresyon ve periyodik olarak aşırı alkol alımı hali içinde bulundu.

Çocukken utangaçtı ve özgüveni düşüktü. Özel yatılı okullarda başarısız ve mutsuz bir çocukluk geçirdikten sonra sanat tarihi okumak üzere üniversiteye gitti fakat bu eğitimden nefret edip ilk yılında bıraktı. Kendini alkole vermeye başladı. Birkaç yıl bir sanat galerisinde çalıştı fakat yalnız ve mutsuz da.

En sevdiği oğlu Ivor, ailenin taşradaki evinde tek başınayken aşırı alkol aldığı bir öğlen yemeği sonrasında kendini vurduğunda aile bir felaket yaşadı. Bir gece araması sırasında cesedi bulan James'ti. Bu kayıp aileyi yıktı ve aileden birkaç kişi daha alkolde teselli aradı. James sonraki 12 yılını çeşitli türlerde terapilerle geçirdi: psikoanaliz, hastane yatışları, alkol rehabilitasyonu ve yıllar boyu kullanılan antidepresanlar. Uzak bir bölgede tek başına yaşamaya gitti.

Korku baskın bir sorundu. James başarısızlık korkusuyla bir şeylere girişmekten hep geri duruyordu. Kızlarla kısa bazı ilişkileri alkol nedeniyle sona erdi. Bir hayal kırıklığı nöbetinde eşyalarının pek çoğunu parçaladı. Onu gördüğümde 10 yıldır çalışmıyordu ve ailesinin maddi desteğiyle tek başına yaşıyordu. Tek sosyal faaliyeti İsimsiz Alkolikler toplantılarına katılmaktı. Onunla birlikte yaşamayı planlayan genç bir kadınla uzun süredir bir ilişkisi vardı fakat bunun verimli bir ilişki haline gelme ihtimali düşük görünüyordu.

James, bir tanesi bir ruh varlığını sezmiş olan arkadaşlarının ısrarıyla isteksiz bir şekilde ziyaret etti beni. Yakışıklı, zarif, derin duygulu ve sözlü ifade gücü yüksek bir adamdı ama orta düzeyde çöküntü halinde ve kendine güveni ciddi ölçüde düşüktü.

James ruh ilişmesi kavramına açıktı. (Bu durum işi kolaylaştırır.) James'in gevşemiş bir halde bulunduğu ikinci seansımızda herhangi bir ruhun mevcut olup olmadığını soruyorum. "Evet" parmağı hareket ediyor. Erkek kardeş, varlığını bildiriyor. Yumuşak, kısa sözlerle, Ivor, kasıtlı olmadığını, korkunç bir hata olduğunu söylediği ölümü sonrasında tek farkına vardığı şeyin kederli ailesi ve annesinin çöküşü olduğunu anlatıyor. Anneye ilişmekten daha kolay olduğu için, en güçlü bağa sahip olduğu James'e ilişmiş.

Ivor James'ten ayrılmaya hazır olduğu halde bunu yapamıyor çünkü annesi onu tutuyor. "Annem gitmeme izin vermeli" diyor. Ivor'dan anneye gidip kalbine bakmasını istiyorum. "Sıkı tutuyor" diyor. Ivor'un koruyucu meleğinden annenin koruyucu meleğine, anneye oğlunu bu şekilde tutmaya hakkı olmadığını açıklamasını istiyorum; bırakması gerekiyor. Anne bırakıyor. Ivor'un ayrılmasına yardımcı olmadan önce başka herhangi bir ruhun mevcut olup olmadığını soruyorum. James'in ailesi yaşadıkları eve taşınmadan uzun süre önce orada çalışırken bir kafa yaralanması sonucu ölen Robert adlı bir bahçıvanın varlığını tanımlıyor Ivor. James'in ebeveynlerinin o eve gelişinden hoşlanmamış ("huzuru yok ettiler"). Robert, onun için gelen karısı Mavis'in refakatinde, zorluk çıkmadan ayrılıyor. "Karanlıkta bir ışık sütunu, bir açıklık" tanımlıyor. Ivor da "heryerde" olarak tanımladığı bu Işığa gidiyor. "Işık saçan" bir amcası karşılaşıyor onu.

Ruhların salınması sonrası James kendini boş hissediyor. İyileştirici ruhlara çağrıda bulunarak boşlukları altın beyazı ışıkla doldurmalarını ve tüm ruhsal enerji sistemini (çakralar ve aura) iyileştirmelerini istiyorum. Görünmeyen yardımcılara teşekkür ederek bitiriyorum. James'in yardıma ihtiyaç duyan herhangi çocuk parçaları olup olmadığını soruyorum. Yeni doğan bir bebek tanımlanıyor. James bebeği kollarına almaya teşvik ediliyor. "Güvende!" diyor. Bebeği kalbine alıyor. "Bu bir bütünlenme gibi".

James'e annesiyle olan bağları kesmesine yardımcı olduğum iki seans daha yapıyoruz. Dönüştüğünü, canlandığını, neredeyse fıkır fıkır olduğunu görüyorum. İki hafta sonra şunları yazıyor: "Sanki on kat daha fazla enerjim var ve dün normalde bir haftada yaptığımdan daha fazla iş yaptım. Öğleden sonraları yorgunluktan uyuya kalmıyorum ve intihar düşüncesi de görünmüyor. Şimdiye kadar olduğum en pozitif, sağlıklı ve mutlu halimdeyim. Bunun birlikte yaptığımız işle çok ilgisi olduğunu biliyorum, özellikle de Ivor, annem ve ben arasındaki üçgenin çözülmesiyle. Annem de son zamanlarda oldukça ilerleme gösterdi."

Üç ay sonra daha önce belirtilen kızla evleniyor. Bundan birkaç gün sonra yazdığı mektupta şöyle diyor: "Annem 'Ivor'un ölümünden sonra hiç bu kadar mutlu olmamıştım' deyip duruyor." Evliliğin üzerinden birkaç ay geçtikten sonra James hala iyi ve mutlu. Üç yıldır alkole dokunmadığı halde, haftada birkaç kez İsimsiz Alkolikler toplantılarına katılıyor.

Bu nispeten basit bir vaka. Özellikle dikkat çeken yönleri:

1. Yıllar süren duygusal çöküntü sonrası ruh çıkarmanın sağladığı büyük fayda.
2. Depresyon ve alkol bağımlılığı ruh ilişmesiyle sıkça ilişkilenen iki yaygın durum.
3. Yapışık ruhlar çoğu durumda vahşi bir ölüm deneyimlemiştir.
4. Ruh ilişmesi genellikle çift-yönlü bir süreçtir.
5. Ruh çıkarma sonrası şifaya ve başka tedbirlere ihtiyaç vardır.

Gelecek

Yukarıdaki vakalarda ruh çıkarma tedavisinin etkililiği inkar edilemez. Gerçeklik durumundan bağımsız olarak, ruh yapışması kavramı, bu yeni tedaviyi destekleyen, işe yarayan bir hipotez olarak değerli. Elbette böyle bir sorun yaşamayan pek çok başka hasta da var; öyle bile olsa, ruh yapışması, pek çok türde duygusal bozuklukta önemli bir rol oynayan yaygın bir fenomen gibi görünmektedir. Peki ruh çıkarma ne sunabilir ve nasıl desteklenebilir?

Ruh çıkarma terapisi hastaları ilaçların veya hatta cinsiyet değiştirme durumunda cerrahinin uzun, nahoş ve bazen zararlı etkilerine maruz bırakmadan, hızlı ve etkili bir tedavi sunmaktadır. Bu önemli bir kazanımdır. Zihinsel sağlık hizmetlerinde ruhsal bir farkındalık eksikliğiyle karşılaşanlar başta olmak üzere, pek çok hasta tarafından memnuniyetle karşılanacaktır. Fakat her derde derman değildir ve her zaman bulunamayan bir güven ve işbirliği derecesi gerektirir. Bu nedenle, özellikle psikotik durumları ve kişilik bozukluklarını tedavi ederken kullanımında pek çok sınırlılık olacaktır.

Ruh çıkarma terapisi dikkatle ve duyarlılıkla desteklenmelidir. Pek çok kişi memnuniyetle karşılayacak olsa da, hem hastalar hem de terapistler dahil olmak üzere bazıları dini ve başka gerekçelerle soğuk yaklaşabilir. Bu tedavi türü bu yılın Mayıs ayında Kraliyet Psikiyatristler Koleji Spiritüalite Özel İlgi Grubunun bir günlük toplantısında saygıyla ele alınmış olmakla birlikte, Kolej tarafından tanınması uzun bir süreç gerektirecektir. Şu an için geleceğe yönelik en iyi yol, 4 yıldır faaliyette olan, büyük ölçüde tıp dışı terapistlerden oluşan (şu anda 170 üye), kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Ruh Çıkarma Vakfı (Spirit Release Foundation: SRF, www.spiritrelease.com) himayesi altında bütünleyici bir terapi olarak kabul edilmesi gibi görünmektedir. SRF konferanslar düzenlemekte, bir haber bülteni yayınlamakta ve Ruh Çıkarma Terapisti akreditasyonu sağlayan bir eğitim vermektedir. Herhangi yeni bir tedavinin değerlendirmesinde olduğu gibi, araştırma en büyük öneme sahiptir. Kontrollü çalışmalar; tümü zorluk teşkil eden para, hasta mevcudiyeti, etik onay ve insan gücü gerektirmektedir. En basit sonuç çalışmaları bile şu anda mevcut olandan daha fazla kaynak gerektirmektedir. Fakat irade mevcuttur ve bu kadar belirsizliğe rağmen bir yol mutlaka bulunacaktır.

Referanslar

1. Fiore E. (1987) The Unquiet Dead (Huzursuz Ölüler) ISBN 0-345-35083-9
2. Baldwin W.J. (1992) Spirit Releasement Therapy, A Technique Manual. (2nd Ed.) (Ruh Çıkarma Terapisi, Teknik Kılavuz, 2. Baskı), Falls Church, VA; Human Potential Foundation Press.
3. Barlow D, Abel G, Blanchard E. (1977) ‘Gender identity change in a transsexual: an exorcism’ ("Bir transseksüelde cinsel kimlik değişimi: egzorsizim"). Archives of Sexual Behavior (Cinsel Davranış Arşivleri), 6,387-395.


27 Ekim 2003'te St. James’ Piccadilly'de yapılan "Alternatives" (Alternatifler) toplantısındaki konuşmaya dayalıdır

* Bkz. Psikiyatri ve Ruh Çıkarma Terapisi: Dr. Andrew Powell'dan Dr. Sanderson'a bir yanıt www.rcpsych.ac.uk/college/sig/spirit/publications/index.htm

© Alan Sanderson 2003

Orijinal metin: https://www.rcpsych.ac.uk/pdf/sanderson_19_11_03.pdf
Go to Top of Page

bona fide


211 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 20/09/2017 :  22:04:28  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle
bi çırpıda okudum bozadi çok teşekkürler. devamınıda sabırsızlıkla bekliyorum.seansı yapan kişi dünyanın neresinde olursa olsun uzaktan terapi yapabiliyormu. ücret filan nedir acaba.
Go to Top of Page

bozadi


7033 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 20/09/2017 :  22:34:49  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle
Eklenti:
Orjinal Mesajı Ekleyen bona fide

bi çırpıda okudum bozadi çok teşekkürler. devamınıda sabırsızlıkla bekliyorum.seansı yapan kişi dünyanın neresinde olursa olsun uzaktan terapi yapabiliyormu. ücret filan nedir acaba.

Beğenmene sevindim bona.

İlk makalenin yazarı olan Kemila adlı hipnoterapist "uzaktan" da çalışıyor gibi görünüyor. Skype yardımıyla mı yapıyor bunu, emin değilim ama üzerinde çalışılacak şahsı psişik olarak "tarayacak" bir yardımcıya veya bu işlerden anlayan bir meslektaşa ihtiyaç olacağını söylemiş makalede.

Sitesinde belirttiğine göre Skype'ta veya telefonda yarım saatlik bir görüşme ücretsizmiş. Seans sayısına göre bazı ücretler de vermiş o sayfada. Türkiye'de hipnoterapi sertifikasıyla şu işi yapan deneyimli insanlar olsa keşke. Belki açıkça ilan etmeksizin yapanlar vardır. Sertifikasız / resmi eğitimsiz olarak yapan veya yaptığını iddia eden epeyce kişi olduğu kesin.
Go to Top of Page

fidelista


95 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 21/09/2017 :  22:17:31  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle
Teşekkürler çok faydalı bir konu ülkemizde bunu yapan terapistler olmaması kötü
Go to Top of Page

bona fide


211 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 21/09/2017 :  22:27:55  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle
bilgilendirme için tekrar teşekkür ederim bozadi. ülkede vardır da gerçekten faydalı olabiliyorlarmı yoksa psikoterapi mi uyguluyorlar bilmiyorum verilen mesajı doğru yorumlamakta mühim. forumda paylaşımlarından edindiğim izlenimle söylüyorum tabi bu yeterlimi bilemem perdeyi aralayan tarafsız ve verici dingin insanlar. tgur ve bigsenfoni bu konuda başarılı olurlar deneseler hani.
Go to Top of Page

bozadi


7033 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 22/09/2017 :  23:11:42  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle
Yukarıda daha önce ilk kısmını yayınladığım makalenin ("Ruh Çıkarma Meselesi", Dr. Alan Sanderson) ikinci yarısını da aynı mesajın sonuna ekledim. "VAKA 3"ten başlayan kısım.

Önümüzdeki iki hafta iş yoğunluğum nedeniyle bu başlığa yeni bir çeviri ekleyemeyeceğim muhtemelen ama sonrasında imkan buldukça konuyu zenginleştirici kaynakları araştırmayı, örnekler çevirip paylaşmayı umuyorum.
Go to Top of Page

bozadi


7033 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 22/09/2017 :  23:32:43  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle
Sanderson'un makalesinde link verilen spiritrelease.com aradan geçen sürede kapanmış sanırım. Henüz ayrıntılı incelemedim ama www.spiritrelease.org olarak devam ettiğini sanıyorum.
Go to Top of Page

gerçek tosun paşa


393 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 23/09/2017 :  16:51:05  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  Alıntı Ekle
Bozadi çok güzel bir iş olmuş yine eline sağlık hemen okuyacağım.

Bu işlemin yapılmasının Karmik olarak etiği ve geridönüşümü hakkında düşünceleriniz nelerdir ?

Edited by - gerçek tosun paşa on 23/09/2017 17:03:44
Go to Top of Page

bigsenfoni


891 Mesaj Göndermiş

Mesajın Eklenme Tarihi - 24/09/2017 :  01:52:28  Kullanıcı Bilgilerini Görüntüle  bigsenfoni Kullanıcısının kişisel sayfasını Ziyaret edin  Alıntı Ekle
Özgür irade ve karmayı dikkate aldıktan sonra, bence herkez ruh cıkarma konusunda aracı olabilir.Aracı olabilir diyorum cünki varlığın/problemi olan kisinin kendisi istemesi cok büyük rol oynuyor.Ve ben insanların bu sorunları kendilerinin cözmesinden (kendi kendini yabancı enerjilere farkındalık calışmaları ve cözüm/terapi) yanayım.Öğrenildiği zaman hem kendilerine hem de başkalarına yardımlarıda olur.Benim sevdiklerime (sevgi bağlantısı da cok önemli en azında benim icin)az cok olmustur.

Kalbinde cözülmeden kalan herşey icin sabırlı ol.Cevapları şimdi arama.Şu anda cevaplar sana verilmez,cünkü sen henüz onlarla yaşayamazsın.Bu,herşeyi o an yaşama meselesidir.Şu anda soruyu yaşaman gerekiyor.Belki daha ileride,farkına bile varmadan,günün birinde kendini cevabı yaşarken bulacaksın.(Rayner Maria Rilke)

Kalbiniz temiz,gözleriniz acik olsun kardeslerim!!!Bize heryer matrix...!Hasaki Osaka

Edited by - bigsenfoni on 25/09/2017 12:40:09
Go to Top of Page
   Mesaj Sonraki Konu  
 Yeni Konu Aç  Konuya Cevap Ver
Forum Seç:
Başkalarına Hizmet Forumu © Kasyopya celselerini ve diğer mesajları farklı ortamlara kopyalamadan önce lütfen izin isteyin: [email protected] Yukarıya git
Snitz Forums 2000

Design by Sizinsayfaniz.com

Bu sayfa 0,31 saniyede oluşturuldu.